جمعية الرحمة الخيرية بالمنوفية


 
الرئيسيةالبوابه الجديدهالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 نحب نتعرف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
salah



ذكر عدد الرسائل : 91
العمر : 38
تاريخ التسجيل : 21/10/2008

22102008
مُساهمةنحب نتعرف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

قال تعالى: (يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُم مِّن ذَكَرٍ وَأُنثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوباً وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ) الحجرات 13.[/size]
[color:49ad=blue]انطلقا من هدي القران والتوجيه الالهي في الايه الكريمه
وبناءا علي الدعوه الكريمه اللي انا استلمتها من الباشمهندس امجد احب اعرفكم بنفسي لانكم كلكم متعرفونيش ماعدا [size=18]الدكتوره/ اسلام
اللي عرفتني بالمنتدي الجميل ده جزاه الله عني كل خير
بس انا عايز التعارف ميبقاش تقليدي ازي................؟
انا هعرفكم البيانات الاساسيه واللي عايز يعرف حاجه اكتر يسئل وانا هجوبه في نفس الموضوع
وانا بقترح اننا نعمل منتدي نسميه (متيجي نتعرف ) او (تحت المجهر ) يدخل كل يوم او كل اسبوع عضو يعرفنا بنفسه ويرد علي كل اسئلتنا اللي بالتاكيد هدور حوالين شخصيته وانا هبداء بنفسي
الاسم/ صلاح معوض
السن / 28سنه
الديانه / الحمد لله علي نعمه الاسلام وكفي بها نعمه
الجنسيه/ مصري منوفي زي معظمكم
الوظيفه/ طبيب اسنان وزميل الكتوره اسلام في العمل
عرفت المنتدي منبن ؟/ من الكتورة اسلام
ودالوقتي انا مستعد للي عايز يسئلني وانا هرد في نفس الصفحه ان شاء الله
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
مُشاطرة هذه المقالة على: diggdeliciousredditstumbleuponslashdotyahoogooglelive

نحب نتعرف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :: تعاليق

avatar
رد: نحب نتعرف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مُساهمة في الجمعة أكتوبر 24, 2008 12:06 am من طرف shimaa
ماشى ياباشمهندس
ربنا يكرمك على مجهوداتك
رد: نحب نتعرف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مُساهمة في الجمعة أكتوبر 24, 2008 12:07 am من طرف salah
اولا الحب
يعني الحياة
المراه
تعني الام والاخت و الزوجه شقائق الرجال وتعني لي السكينه وخير متاع الدنيا المراه الصالحه
السعاده
نعمه يعطيها الله من يشاء ولم يشترط لها بشرط غني اوقوي او سلطه انا اشترط لها الرضا بمقسمه الله
الطفوله
حلم مستحيل الرحوع اليها ولكني ارسل لها رساله من هنا "اني مشتاق اليها يكاد يقتلني الشوق
avatar
رد: نحب نتعرف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مُساهمة في الجمعة أكتوبر 24, 2008 12:13 am من طرف shimaa
لو حضرتك توليت منصب مدير المستشفى اللى حضرتك بتشتغل فيها
ايه اول حاجة هاتغيرها بعد توليك المنصب؟؟؟
رد: نحب نتعرف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مُساهمة في الجمعة أكتوبر 24, 2008 12:21 am من طرف salah
بلاش ياحماعه احنا كده هنروح في دهيه وخايف ان الكتوره اسلام تبلغ عني هههههههههههههههه
لو انا توليت مدير المستشفي رغم اني لا اصلح اني اتولي اي منصب مش زهد فيه لاني طيب زياده عن اللازم ولكن لو ده حصل هقيم الانسان علي قدر شغله وكفاءته العلميه مش علي قدر علاقتي الشخصيه بيه او المحسوبيه وكمان هلغي الحضور والانصراف وكل دكتور ليه مثلا 8 ساعات شغل يشتغلم وقت ميحب المهم يشتغلهم والكلام ده بيني وبينكم بس فهمين هسسسسسسسسسسسسسس
avatar
رد: نحب نتعرف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مُساهمة في الجمعة أكتوبر 24, 2008 12:24 am من طرف shimaa
لا ان شاء الله دكتورة اسلام مش هاتقول لحد

بس حضرتك ممكن تشوف موقف مثلا وتقول ساعتها
انا مالى
هل قلت الكلمة دى قبل كده
انا مالى اللى يحصل يحصل هو انا اللى هاضر
رد: نحب نتعرف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مُساهمة في الجمعة أكتوبر 24, 2008 12:30 am من طرف salah
كتير جدا وعيب خطير فيه بحاول اغيره بس فيه مواقف مينفعش الواحد يبقي فيها سلبي ويقول انا مالي ومواقف تانيه مينفعش الواحد يدخل فيها زي مانا بعمل لما لاقي خناقه بين السواقين وخصوصا نتوع السرفيس
avatar
رد: نحب نتعرف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مُساهمة في الجمعة أكتوبر 24, 2008 12:32 am من طرف shimaa
يعنى قصدى عندك قدرة على الاصرار والعزيمة على التغيير
يعنى نفسك طويل ؟؟
رد: نحب نتعرف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مُساهمة في الجمعة أكتوبر 24, 2008 12:36 am من طرف salah
انا بطبعي صبور جدا ون احب الهويات لي صيد السمك اما الاصرار والعزيمه في التغير دي نعمه بدعو الله انه يرزقني بيهم
avatar
رد: نحب نتعرف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مُساهمة في الجمعة أكتوبر 24, 2008 12:37 am من طرف shimaa

ماذا يفعل دكتور صلاح عندما يغضب؟
رد: نحب نتعرف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مُساهمة في الجمعة أكتوبر 24, 2008 12:41 am من طرف salah
حوه البيت بغضب وبنزل علي مفيش وبره البيت بصبر اولا وبعدبن ( مبشوفش قدامي )
avatar
رد: نحب نتعرف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مُساهمة في الجمعة أكتوبر 24, 2008 12:43 am من طرف shimaa
اه
ده احنا نخاف بقى كده


طيب ايه رأى حضرتك فى الحوار
الاسئلة كويسة والمذيعة شاطرة ولا اى كلام

رد: نحب نتعرف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مُساهمة في الجمعة أكتوبر 24, 2008 12:52 am من طرف salah
الاسئله كويسه والحمد لله لحد دالوقتي مكانش فيه اسئله غلسه رغم اني كانت متوقع و جاهز لاسئله في منتهي الرخامه بس مش مشكله
اما المذيعه شاطه جدا ودي مش مجامله دي حقيقه بس ياريت يكون في ربط اكتر من كده ومناقشات في الردود في كده الجو يبقي افضل
avatar
رد: نحب نتعرف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مُساهمة في الجمعة أكتوبر 24, 2008 12:55 am من طرف shimaa
خلاص ماشى
بس حضرتك ماتقلقش الاسئلة جاية كتير فى الحلقات القادمة ان شاء الله


وآخر سؤال بقى هانختم بيه

متى تنهمر دموع دكتور صلاح؟؟
رد: نحب نتعرف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مُساهمة في الجمعة أكتوبر 24, 2008 12:59 am من طرف salah
موضوع الدموع ده كان بيسبب لي مشكله لاني كانت فاكر اني مبعرفش ابكي واني دموعي عزيزه ولكن دالوقتي علي راي المثل "كتر الحزن بيعلم البكاء "باي اي موقف ولوبسيط يخلين ابكي ولو دموعي منزلتش
avatar
رد: نحب نتعرف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مُساهمة في الجمعة أكتوبر 24, 2008 1:03 am من طرف shimaa
يعنى مش زى مابيقولو الرجل ماينفعش يعيط
انا شايفة ان الدموع دى ممكن تكون هى اكتر حاجة بتريح الانسان وبتغسله كده من جوه
وبعدين مهما كان الرجل ده انسان فى الاول وفى الاخر
وفعلا الدموع دى رحمة كبيرة من ربنا
بدل ما الواحد يكتم فى قلبه وفى الاخر ينفجر
رد: نحب نتعرف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مُساهمة في الجمعة أكتوبر 24, 2008 1:10 am من طرف salah
انا معاك ان الدموع دي رحمه من عند ربنا وبتريح
بس الموقف هو اللي بتحكم ورد الفعل وبيحكم انها تنزل ولا لا
يعني لوفي منجاه صدقه لازم تنزل
اما في زياره مريض مهما كنت متؤثر لازم نتماسك علشان نرفع من روحه المعنويه
وبعدين دي طبيعه النفس البشريه اللي فطرنا الله عليها ان المراه تكون اكثر رحمه من الرجل ولا ايه
avatar
رد: نحب نتعرف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مُساهمة في الجمعة أكتوبر 24, 2008 1:15 am من طرف shimaa
ايوة ماشى
طبعا دى فطرة من عند ربنا
بس ده مايمنعش ان دموع الرجل مش عيب

وبعدين فكرة كمان ان مثلا يبكى قدام حد ياااااااااااااااااه دى بتبقى صعبة اوى عند كتير من الرجالة
يعنى ممكن يكونو بيحسو بالضعف مثلا ولا ايه؟؟
رد: نحب نتعرف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مُساهمة في الجمعة أكتوبر 24, 2008 1:21 am من طرف salah
دي مسئله ذكوريه صرف ماهو كمان مينفعش في كل مشكله يقع فيها الرجل يبكي ميبقاش راجل يابنتي!!!!!!!!!!!!
اما في مواقف مش عيب ولا ضعف ان الراجل يبكي مثلا عند فقد عزيز علي النفس او مرض انسان غالي
وفي مواقف تانيه يبقب منتهي الضعف مينفعش فيها البكاء
avatar
رد: نحب نتعرف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مُساهمة في الجمعة أكتوبر 24, 2008 1:25 am من طرف shimaa
طبعا فى نهاية الحلقة بشكر باسم اعضاء جمعيتنا الموقرين
دكتور صلاح شكرا جزيلا
على اللقاء الممتع ده
ومعلش أزعجنا حضرتك
ربنا يكرمك يارب


وياريت حضرتك توعدنا بحلقة قادمة ان شاء الله لبرنامجنا



نحب نتعرف


وطبعا اكيد حضرتك عطشان دلوقتى

ممكن حضرتك تشرب العصير بقى



جزاك الله خيرا


والى اللقاء فى حلقة قادمة ان شاء الله

شيماء
avatar
رد: نحب نتعرف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مُساهمة في الجمعة أكتوبر 24, 2008 1:30 am من طرف 7ob El-7iah
هااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه

ما ارقى الحوار

ومن لالجمال ان الواحد لقى الأسئلة ممتعة ومشوقه والأروع ان الرد كان بمنتهى الصراحة

جزاكم الله خيرا جزيلا وجعله في ميزان حسناتكم ان شاء الله

بصراحة استفادتي كانت كويسة من الحوار ده

وخصوصا في اسلوب التعامل والتحاور

شكرا خاص للدكتور صلاح

وطبعا لا ننسى الآنسة شيماء

.................................

بس ياترى الحلقة القادمة هتكون مع مين بالظبط؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

وأكيد بعد ما الناي هتشوف الحلقة دي هتكون الأسئلة اللي جاية سخنة اوي اوي

بس ياترى مين هيكون الضيف؟؟؟؟ ياترى مين وراه!!!!
رد: نحب نتعرف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مُساهمة في الجمعة أكتوبر 24, 2008 1:33 am من طرف salah
شكرا جزيلا علي الحلقه الجميله دي اللي انا بجد استمتعت بيها جدا وياريت تكون قربتني ليكم وعرفتني ليكم اكتر اما بالنسه لحلقه تانيه انا معنديش مانع وهسيب لكم الموعد تحددوه زي متحبو
ومرسييييييييييييييييييييييييييييييييييي جدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
علي العصير وياريت مكونش ازعجتكم
والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
avatar
رد: نحب نتعرف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مُساهمة في الجمعة أكتوبر 24, 2008 1:37 am من طرف shimaa
شكرا جزيلا ياباشمهندس
بس هو الضيف يعنى تقريبا ليه حلقتين او تلاتة

يعنى لسه ان شاء الله الحلقة بكرة هاتكون مع دكتور صلاح برده
معلش بقى هانتقل على حضرتك يادكتور
وهتكون اخر حلقة يعنى اللى عايز يسأل اى سؤال يتفضل يبعته على العنوان التالى


منتدى الرحمة_رسايل خاصة لشيماء


وبعد كده بقى ياباشمهندس هانرشح عضو تانى يبقى ضيف
وعضو تانى يبقى مذيع
تمام

ومستنية اسئلة حضرتك لدكتور صلاح ياباشمهندس

وان شاء الله الحلقة هاتكون بكرة فى نفس الميعاد الساعة10
avatar
رد: نحب نتعرف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مُساهمة في الجمعة أكتوبر 24, 2008 1:42 am من طرف 7ob El-7iah
تومام تم التبليغ

وربنا يسل وانتظري مني اسئلتي ان شاء الله
رد: نحب نتعرف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مُساهمة في الجمعة أكتوبر 24, 2008 1:50 am من طرف salah
انا معنديش مانع بس لوانا اتخرت شويه ساعه او ساعتين ياريت تستنوني اما لو اتخرت اكتر من كده وباذن الله ميكونش فيه تاخير ناجلها لبعد بكره في نفس الميعاد ماشي
انا معلش همشي دالوقتي علشان عندي حاجات تانيه لازم اعملها قبل منام "نسخه الويندز ممكن تقع في اي لحظه"
علي فكره انا معنديش مانع ان يكون فيه مداخلات منت الجمهور ماشي ياباشمهندس
وفي الختام سلام
avatar
رد: نحب نتعرف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مُساهمة في الجمعة أكتوبر 24, 2008 6:35 am من طرف Admin
الى اللامام يا انسه شيماء
برافووووووووووووو Exclamation وووووووووووووو
بسم الله ماشاء الله موضوع فوووووووووووق من الرائع



ممكن اعرفكم بنفسى بعد طول غياب
الاسم :محمد عبده
الديانه : الحمد لله على نعمة الاسلام
العنوان منوووووووووووووووفى من شنوااان
السن :22

ومستعد لاى سوال ولو حتى رخم هرد عليه afro كووووووووووول
 

نحب نتعرف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

الرجوع الى أعلى الصفحة 

صفحة 3 من اصل 5انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5  الصفحة التالية

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
جمعية الرحمة الخيرية بالمنوفية :: المنتدى االعام :: منوعات-
انتقل الى: